Om skolen

Skolen er bygget i 1955. Skolen er udbygget i 2 omgange. Sidste tilbygning blev færdiggjort i 1972.

Skolen har 2 pædagogiske funktioner SFO, samt folkeskole fra børnehaveklasse til og med 6. klasse. Der er 15 pædagogiske medarbejdere samt en skoleleder.

Skolen har gode fysiske rammer. Store udendørsarealer. Stor have med legefaciliteter til SFO. Stort sportsareal. Rørbyhallen er fysisk sammenbygget med skolen. Skolen rummer også Rørby Sognegård. Sognegården er undervisningslokale i skoletiden. Derudover fungerer den som samlingssted for byen. Den udlejes til private fester. Idrætsforeningens støtteforening arbejder gratis med den private udlejning. Lejeindtægter deles mellem skole og støtteforening.

Skolen er således omdrejningspunkt i byens liv. Der er stor opbakning i forældrekredsen om skolen. Forældrene bakker op om skolens faglige og sociale liv.

Der er i det daglige tæt kontakt mellem skole og lokalsamfund. Børnehaverne og dagplejen har deres daglige gang på skolen og bruger vores lokaler. Der kommer endvidere fritidsbrugere, fortrinsvis ældre i skoletiden og benytter vores lokaler. Skoledistriktet består af byerne Rørby, Kærby og Uggerløse.